tisdag 9 februari 2010

Tankar om bloggen

Jag har under dagen funderat på hur jag vill lägga upp denna blogg, vad jag vill skriva om och hur det ska struktureras. En stor anledning att jag överhuvudtaget skapade denna blogg var att jag kunde få ett forum att skriva av mig i, ett forum där det spelar roll vad jag skriver och där det krävs arbete och kontinuitet av mig. Jag kämpar nämligen mot skrivkramp och mot att ställa alltför höga krav på mitt eget skrivande med tanke på min ytterst ringa erfarenhet. Bloggen kommer förhoppningsvis att fungera som en inspiration, motivation och samlingsplats för mitt skrivande och mitt litteraturintresse.

Om man ska dela in bloggens tänkta innehåll i grupper så kan det preliminärt se ut så här:
  • Skrivande
    • Egna alster
    • Tankar om skrivprocessen och skrivande
    • Vägen till en första roman
    • Inspiration
    • Skrivövningar och -tips
  • Läsande
    • Recensioner/analyser
    • Författarporträtt
    • Tips, rykten och nyheter
    • Aktuella debatter
    • Länkar till intressanta bloggar och artiklar
  •  Tänkande
    •  Vardagsbetraktelser
    • Mina andra intressen, såsom fotografi, film och musik
    • Annat som stör mig, intresserar mig eller väcker min lust att skriva
Låter ambitiöst, jag vet, men det är inte tänkt att vara en mall att följa slaviskt utan snarare en enkel struktur för att förenkla saker för mig själv. Jag hoppas innerligt, och kommer att kämpa för, att ni finner många av dessa ämnen intressanta nog att besöka min blogg för, och ser fram emot att göra bloggen så läsvärd som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Free Hit CounterPageviews
Free Hit CounterUnique visitors Litteratur Blogg listad på Bloggtoppen.se