tisdag 23 februari 2010

Skrivandet går framåt

 

Omvägar. Så lyder arbetsnamnet på den roman jag börjat skriva, denna min första roman. Efter en lång tid med skrivkramp och en lång tid där arbetet med boken varit begränsat till tänkande och funderande känner jag nu för första gången att jag kommit igång. Jag har fortfarande bara precis börjat, men nu börjar orden forma sig och hämningarna släppa. Bara faktumet att jag redan skrivit över 1000 ord idag är ett stort framsteg för mig. Jag är glad och stolt över detta faktum, och det inspirerar till att öka farten ytterligare. Jag har nu satt ett oerhört lågt mål på 500 ord om dagen, och det känns bra att för en gångs skull kunna ligga före i planeringen. Jag känner mig dessutom taggad till tusen, och kommer garanterat skriva en hel del ytterligare idag. Det känns skönt det här!

2 kommentarer:

  1. Mmmm, känner igen det där – vilja men inte få ner det. I de lägena brukar jag skriva något annat, vad som helst, bara med samma innerlighet. Sedan kan man gå i omvägar tillbaka till sitt stora projekt.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hej Nilla!
    Ja, det är bra förslag, kanske borde försöka ha flera projekt igång samtidigt, ett större och ett mindre.
    Roligt förresten att du skrev att man kan "gå i omvägar tillbaka till sitt stora projekt". Mitt stora projekt heter nämligen just Omvägar!

    Ha det bra!
    Johan

    SvaraRadera

Free Hit CounterPageviews
Free Hit CounterUnique visitors Litteratur Blogg listad på Bloggtoppen.se